News

Rolling Stone settled with the UVA fraternity in libel case, chapter says

Rolling Stone has met at the University of Virginia fraternity libel lawsuit over a 2014 discredited story about a rape on the campus of the Virginia Alpha Chapter of Phi Kappa Psi announced Tuesday.

The magazine agreed to pay $1.65 million to Phi Kappa Psi by Aug. 31, a source told the Daily Caller on Monday. The brotherhood had called Rolling Stone for $25 million.

The chapter at the university filed the lawsuit after Rolling Stone published the article titled “A Rape on Campus,” that told a story of a student named “Jackie” who claimed she was raped by the members of the brotherhood. The article was later discredited.

ROLLING STONE REGULATES, BUT THE FIGHT UVA RAPE STORY IS NOT OVER YET

Rolling Stone claimed that the brotherhood knew about the factual inaccuracies in the article, but don’t talk about it before it went to print, according to documents filed in the case.

“The chapter looks forward to donating a significant portion of the settlement proceeds to organizations that sexual assault awareness, education, prevention, training and victim counseling services on college campuses,” the chapter said on Tuesday.

In April, the university, and Dean Nicole Eramo reached a $3 million settlement with the magazine — $2 million of writer Sabrina Rubin Erdely and $1 million of Rolling Stone. Eramo argued that the magazine ruined her reputation by her appearing dismissive of the rape allegations.

ROLLING STONE WRITER DESCRIBES TIME, UVA STUDENT BACK-OFF GANG RAPE STORY

“We are very pleased that this dispute is now behind us, as it allows Nicole to focus on the things they are good at, that is the support of victims of sexual violence,” Libby Locke, a lawyer for Eramo, said in a statement in April.

Another lawsuit involved three former members of the brotherhood was also dismissed in 2016, The Associated Press reported.

Rolling Stone initially asked a court last December to overturn the decision of the jury for the prize Eramo $3 million. They argued that there was no evidence Erdely acted with the actual intent. However, both sides settled before the court officially ruled on the matter.

Fox News’ Shira Bush and The Associated Press contributed to this report.

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

Most popular